pijl

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Lees wat wij doen om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen.

1) Belangrijkste informatie eerst

Het is cruciaal voor een landingspagina dat alle belangrijke informatie boven de vouw staat. De vouw betekent alles wat u ziet op een pagina, zonder er voor te hoeven scrollen. Bezoekers bepalen in slechts enkele seconden of de informatie op een pagina relevant is voor hun, of dat ze wegklikken. 

Daarom is het ook belangrijk om een call-to-action te geven boven de vouw, een doel voor de bezoeker zodat ze doorklikken in plaats van wegklikken. Meer over call-to-actions leest u in onze vorige blogpost: ‘’Een krachtige call-to-action button.’’ 



2) Denk om de zoektermen

Om goed gevonden te worden in Google, moet de landingspagina de zoektermen van uw doelgroep bevatten. Hiervoor zult u eerst een zoekwoorden analyse moeten doen. Als u weet op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden en op welke termen de doelgroep veel zoekt, kunt u gaan beginnen met het verwerken van de tekst. 



3) Waarom bij u?

Daarnaast moet er in de tekst ook naar voren komen wat uw bedrijf en product of dienst onderscheid van de concurrentie. Waarom moet de bezoeker voor u kiezen? Beschrijf duidelijk en compact wat de voordelen voor de bezoeker zijn en wat de bezoeker aan u heeft. Daarnaast werkt het altijd goed om ook het aanbod te vertellen en als het kan ook te laten zien in scherpe foto’s.



Wilt u ook samen online succes behalen?

Wij kunnen u helpen bij het laten schrijven van landingspagina’s. Naast content maken bieden we ook hulp bij Google Ads. Daarbij kunnen we voor u bekijken waar binnen uw organisatie mogelijkheden liggen voor verbetering. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan. Dan kunnen we samen uw doelstellingen bespreken.

Meer marketing items

23 jul

De invloed van ChatGPT op ons eigen brein

Nu al een paar jaar wordt ChatGPT internationaal door ruim 100 miljoen mensen per maand gebruikt. ChatGPT kan alles schrijven wat wij maar kunnen bedenken. Het schrijven van verslagen, artikelen en het samenvatten van teksten. Maar geeft ChatGPT wel originele informatie en zijn de teksten te herkennen?

18 apr

Gebruik server side tagging voor accurate metingen

Er zijn voortdurende ontwikkelingen op gebied van online privacy en de aanpassingen in het gebruik van (third party) tracking cookies. Voorheen werd de data via de client-side verzameld. Maar deze is niet meer volledig. Server side tagging is de nieuwe methode waarmee we data verzamelen. Deze methode biedt een oplossing om gegevens te blijven verzamelen op een manier die toekomstbestendig en privacyvriendelijk is.

22 mrt

Maak je klaar voor Google Consent Mode V2

Per 1 maart is er een wijziging in de cookiewet doorgevoerd. Al enkele jaren zijn websites verplicht om bezoekers te informeren welke persoonsgegevens websites bijhouden, maar advertentieplatformen zijn nu verplicht om deze data op een legale manier te verzamelen. Website bezoekers krijgen meer grip op hun eigen data.

23 jan

Moet u linkbuilding uitbesteden

Als u in de SEO-branche zit, dan weet u dat linkbuilding een van de belangrijkste aspecten is om een website hoger in de resultatenpagina's van zoekmachines te krijgen. Maar wat gebeurt er als je geen tijd of middelen hebt om zelf aan linkbuilding te doen? Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. In deze blogpost bespreken we de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw linkbuilding, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over wat het beste is voor uw bedrijf.

22 dec

5 meest voorkomende linkbuildingfouten - en hoe ze te vermijden

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien. Doet u het echter verkeerd, dan kunt u meer kwaad dan goed doen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding - en geven we u enkele tips om ze te vermijden.

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.