pijl

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

Tip 1: Het doel

Bedenk u als allereerst voor wie u de klantcase schrijft. Is het bijvoorbeeld voor potentiële klanten uit een specifieke branche? En is het dan voor de eigenaar, manager of een andere (uitvoerend) medewerker? Op welke toon u het verhaal schrijft, hangt namelijk erg af van de doelgroep voor wie het is.

Nadat u weet wie de doelgroep van uw case is, is de volgende stap om te bedenken wat het doel is van uw verhaal. De bezoekers stuiten op uw klantcases, wat willen zij dan lezen. Zijn ze op zoek naar een oplossing voor een probleem? Of zoeken ze een partij voor ondersteuning? 

Tijdens het schrijven is het belangrijk om constant te denken vanuit de bezoeker. Wie is de bezoeker en waar is hij naar opzoek. Zo kunt u ervoor zorgen dat de potentiële klant uiteindelijk denkt: ‘’Wij zitten in dezelfde situatie als dit project en deze partij kan ons helpen aan een goed resultaat.’’ 



Tip 2: Het probleem

Nu we het doel hebben vastgesteld, kunnen we ingaan op de inhoud van het verhaal. Hoe heb je het probleem van de klant verholpen? En wat levert dit opgeloste probleem de klant op? Vaak gaat dit over het verminderen van kosten, tijd en/of energie bij de klant. Let bij het schrijven van de case erop dat u de bezoeker het gevoel van herkenbaarheid en overtuiging geeft.



Tip 3: Het resultaat

Sluit het verhaal af met het resultaat. Laat als het mogelijk is beelden zien van het eindresultaat. Bijvoorbeeld foto’s van het product of een afbeelding van de stijgende groeicijfers in een grafiek. Zo kan de bezoeker zelf bekijken wat u voor de klant heeft betekend.

Vervolgens is het belangrijk om te vermelden wat de klant van het resultaat vind. Daarbij wat ze van het proces vonden en uw service. Hoe verliep de samenwerking? Hoe was de communicatie tijdens het proces? Het is natuurlijk een klantcase en hierin staat de klant centraal.



Kom met uw bedrijf op onze website!

Bij Custom Website schrijven we ook klantcases. Wilt u als klant op onze website uitgelicht worden? Neem dan zeker even contact op met onze online marketeer. 



Wilt u ook samen online succes behalen?

Wij kunnen u helpen bij het laten maken van klantcases. Daarnaast schrijven we ook content zoals webteksten, blogs en nieuwsbrieven en beheren we de Google Ads van klanten. Bekijk ook onze vorige blogpost: ‘’Een goede landingspagina schrijven’.

Wij kunnen voor u bekijken waar binnen uw organisatie mogelijkheden liggen voor verbetering. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan. Dan kunnen we samen uw doelstellingen bespreken.

marketing

Meer marketing items

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.

04 mrt

Wat is contentmarketing en waarom is het belangrijk?

Content wordt aangeduid als informatie, die je zowel online als offline met elkaar kunt delen. Dit kan in de vorm van een tekst zijn, maar ook beeld of geluid zijn content. Met contentmarketing ga je de conversatie aan met de klant, rekening houdende met het effect van social media en de kracht die zoekmachines hebben. 

14 nov

Hoe beoordeelt Google uw website?

Google is constant bezig om uw website te beoordelen om te bepalen waar ze uw website in de zoekresultaten gaan tonen. Dit doen zij op meer dan 200 onderdelen, die grofweg onderverdeeld kunnen worden in drie categorieën. Per categorie hebben we de belangrijkste onderdelen op een rij gezet.

12 okt

Waarom je voor een gesloten review-systeem moet kiezen

Klantrecensies zijn hartstikke handig voor zowel de consument als de webwinkelier. Maar niet elke recensie is even gewenst of nuttig. Wanneer iedereen een recensie kan achterlaten, kan dat de kwaliteit van de gebruikersbeoordelingen verminderen. Er zijn goede redenen om voor een zogeheten gesloten recensiesysteem te kiezen.

Custom Website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer