pijl

Gebruik server side tagging voor accurate metingen

Er zijn voortdurende ontwikkelingen op gebied van online privacy en de aanpassingen in het gebruik van (third party) tracking cookies. Voorheen werd de data via de client-side verzameld. Maar deze is niet meer volledig. Server side tagging is de nieuwe methode waarmee we data verzamelen. Deze methode biedt een oplossing om gegevens te blijven verzamelen op een manier die toekomstbestendig en privacyvriendelijk is.

server-side tagging

Blijf bruikbare data ontvangen met server-side tagging

Vanaf januari 2024 is Google begonnen met het uitfaseren van ‘Third Party Cookies'. Dit zijn scripts die externe partijen zoals Google op webbrowsers plaatsen en zo iedereen kunnen volgen. Al deze informatie wordt met Facebook, LinkedIn en allerlei andere platformen gedeeld, die uw gegevens vervolgens gebruiken voor marketingdoeleinden.

Het uitfaseren van Third Party Cookies zorgt ervoor dat adverteerders bezoekers lastiger kunnen analyseren, maar hier is een oplossing voor. Maak gebruik van server-side tagging en volg direct de accurate metingen. Server-side tagging is een techniek die wordt gebruikt om webpagina’s te laden en tonen aan bezoekers. Hierbij worden metingen uitgevoerd vanuit een serveromgeving in plaats van vanuit de browser.

maatwerk website laten maken

Zo werkt server-side tagging

Bij server-side tagging wordt er een tussenstap toegevoegd in het versturen van gegevens. Voorheen bij client-side tagging werden gegevens gelijk verzameld wanneer de bezoeker uw website bezocht en werden deze gegevens verwerkt in de webbrowser. Met server-side tagging worden de gegevens via de tracking scripts vanaf uw eigen computer eerst naar een eigen server gestuurd. Dit zorgt ervoor dat u zelf kunt bepalen welke gegevens gedeeld worden met welke partijen.

Bij server-side tagging worden de tags dus op de server verwerkt in plaats van de stukjes code die meteen uitgevoerd en verwerkt worden door de webbrowser van de gebruiker.

Google Tag Manager is een handig hulpmiddel hiervoor. U kunt eigen scripts toevoegen aan uw website. Zodat alle data eerst verwerkt wordt op uw server voordat de webpagina afgeleverd wordt bij de webbrowser van de bezoeker. Zo kan u zelf kiezen welke gegevens verzameld, gebruikt en gedeeld worden.

Alle voordelen van server-side tagging

Server-side tagging heeft allerlei voordelen voor uw website en voor de bezoekers. Het is dé oplossing voor het verdwijnen (of blokkeren) van third partij cookies. Hieronder staan de belangrijkste voordelen van server-side tagging om je tracking 100% nauwkeurig te houden.

Accuraat data meten

Wanneer u gebruik maakt van server-side tagging, bent u verzekerd van accurate data. Denk hierbij aan bezoekersgedrag, maar ook conversies. Doordat de informatie en tags op uw eigen server staan en deze niet door andere platformen of adblockers aangepast worden. Waardoor u volledige metingen van de website bezoekers kan ontvangen.

AVG-proof

Als eerst helpt server-side tagging om AVG-proof te zijn, aangezien de gegevens verwerkt worden op uw eigen server in plaats van op die van de gebruiker. Dit biedt u meer controle over de persoonsgegevens die doorgestuurd worden naar externe partijen die het gebruiken voor marketingdoeleinden.

Geen last van Adblockers

Wanneer u gebruik maakt van server-side tagging heeft u ook een toename van meetbare data, doordat adblockers/ advertentiestoppers geen toegang hebben tot uw server. Adblockers kunnen alleen advertenties blokkeren via de browser van de bezoeker, maar bij server-side tagging wordt de informatie niet verzameld in de webbrowser.

De snelheid van de website

Ook verbetert de snelheid van uw website. Doordat de webbrowser de data niet meer hoeft te verwerken tot content en het tagging-proces dus niet meer plaatsvindt op de container browser van de bezoeker. Zo verbetert ook de laadtijd naar de website.

Implementeer server-side tagging met Consent Mode V2

Wanneer u ervoor gekozen heeft om Google Consent Mode V2 te implementeren op uw website, doe dit dan meteen goed en kies direct voor het implementeren van server-side tagging. Hierdoor voldoet uw website aan de cookiewetgeving door de Consent Mode V2 en volgt u direct de accurate metingen door server-side tagging.

WordPress website laten maken Groningen

BLIJF AVG-PROOF MET SERVER-SIDE TAGGING

Laat server-side tagging op uw website implementeren

Voor het implementeren van server-side tagging zijn wij een eigen server nodig en uw Google Tag Manager account. Vervolgens regelen wij bij Custom Website de rest voor u.

Wij bouwen een container op uw Google Tag Manager account en koppelen deze aan deze server. Zo wordt alle data en informatie eerst naar deze server gestuurd, waar u alleen toegang tot hebt.

Neem direct contact met ons op als u wilt beginnen met server-side tagging.

50+ beoordelingen
4.9
WordPress website
WordPress website
Laravel applicatie
Bootstrap CSS
tailwind styling CSS

Meer marketing items

18 apr

Gebruik server side tagging voor accurate metingen

Er zijn voortdurende ontwikkelingen op gebied van online privacy en de aanpassingen in het gebruik van (third party) tracking cookies. Voorheen werd de data via de client-side verzameld. Maar deze is niet meer volledig. Server side tagging is de nieuwe methode waarmee we data verzamelen. Deze methode biedt een oplossing om gegevens te blijven verzamelen op een manier die toekomstbestendig en privacyvriendelijk is.

22 mrt

Maak je klaar voor Google Consent Mode V2

Per 1 maart is er een wijziging in de cookiewet doorgevoerd. Al enkele jaren zijn websites verplicht om bezoekers te informeren welke persoonsgegevens websites bijhouden, maar advertentieplatformen zijn nu verplicht om deze data op een legale manier te verzamelen. Website bezoekers krijgen meer grip op hun eigen data.

23 jan

Moet u linkbuilding uitbesteden

Als u in de SEO-branche zit, dan weet u dat linkbuilding een van de belangrijkste aspecten is om een website hoger in de resultatenpagina's van zoekmachines te krijgen. Maar wat gebeurt er als je geen tijd of middelen hebt om zelf aan linkbuilding te doen? Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. In deze blogpost bespreken we de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw linkbuilding, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over wat het beste is voor uw bedrijf.

22 dec

5 meest voorkomende linkbuildingfouten - en hoe ze te vermijden

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien. Doet u het echter verkeerd, dan kunt u meer kwaad dan goed doen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding - en geven we u enkele tips om ze te vermijden.

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.