pijl

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Lees hoe wij dit voor u doen.

Hoe kom ik in de zoekresultaten van Google?

Alleen een website of webshop hebben is niet genoeg om in de top 10 resultaten te komen van Google. Naast met uw merknaam, wilt u ook in de zoekresultaten komen op zoektermen die relevant zijn voor uw bedrijf. Op het moment staan uw concurrenten hier, maar daar is wat aan te doen.



1 Mobile first

Op dit moment geeft Google voorrang aan websites die een mobiele versie hebben. Tegenwoordig zit iedereen te zoeken op hun smartphone. Zorg er dus voor dat uw website of webshop ook mobielvriendelijk is. Daarbij moet u ervoor zorgen dat deze snel laad op een mobiel of tablet. De gebruikservaring is een belangrijke factor voor Google.



2 Long tail zoekwoorden

We zien dat veel bedrijven gebruik maken van zoekwoorden die bestaan uit maar een of twee woorden. Terwijl consumenten die long tail zoeken vaak een hogere conversie-intentie hebben, omdat ze gerichter zoeken. Dit is dus ontzettend zonde.

Een voorbeeld van een long tail zoekwoord is: ‘’website laten maken in Groningen’’, in plaats van ‘’website’’ of ‘’website laten maken’’. Wij kunnen voor u een zoekwoorden analyse uitvoeren, zo weet u welke zoekwoorden relevant zijn voor u en op welke termen er vaak gezocht wordt in Google.



3 Landingspagina’s

Nu u weet welke long tail zoekwoorden u op gevonden wilt worden, is het belangrijk dat hier landingspagina’s voor zijn. Elke pagina optimaliseert u voor een zoekterm. Op de pagina moet content staan over het onderwerp, met een duidelijke call-to-action en links naar andere relevante pagina’s. Denk erom dat relevantie erg belangrijk is, dus zorg voor goede content.



4 Content

Google beloond sites die veel inhoud hebben. Dus hoe meer inhoud een website of webshop heeft, hoe hoger u in de Google resultaten komt. Vaak raden wij aan om dit te doen door middel van blogs of nieuwsartikelen. Plaats minstens een keer per maand een artikel op uw site. Zo weet Google dat de site actief is en gaat hij deze beter bekijken. Onze Online Marketeer kan u helpen bij het maken van SEO-vriendelijke artikelen.



5 Adverteren

Tot slot is er natuurlijk ook nog het Google adverteren. Door in Google Ads te gaan bieden op long tail zoekwoorden komt u bovenaan in de zoekresultaten. Dit gaat door middel van CPC (kosten per klik). Advertenties komen altijd boven de andere zoekresultaten te staan. Zo bent u goed zichtbaar in Google op uw zoektermen.



Wilt u uw online vindbaarheid verbeteren?

Bij Custom Website bieden we hulp aan in de Online Marketing. Van webpagina’s schrijven, blogs of nieuwsartikelen tot aan Google Ads. Bekijk de mogelijkheden die wij bieden. Of neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek, dan kunnen we samen uw doelstellingen bespreken.

Meer marketing items

18 apr

Gebruik server side tagging voor accurate metingen

Er zijn voortdurende ontwikkelingen op gebied van online privacy en de aanpassingen in het gebruik van (third party) tracking cookies. Voorheen werd de data via de client-side verzameld. Maar deze is niet meer volledig. Server side tagging is de nieuwe methode waarmee we data verzamelen. Deze methode biedt een oplossing om gegevens te blijven verzamelen op een manier die toekomstbestendig en privacyvriendelijk is.

22 mrt

Maak je klaar voor Google Consent Mode V2

Per 1 maart is er een wijziging in de cookiewet doorgevoerd. Al enkele jaren zijn websites verplicht om bezoekers te informeren welke persoonsgegevens websites bijhouden, maar advertentieplatformen zijn nu verplicht om deze data op een legale manier te verzamelen. Website bezoekers krijgen meer grip op hun eigen data.

23 jan

Moet u linkbuilding uitbesteden

Als u in de SEO-branche zit, dan weet u dat linkbuilding een van de belangrijkste aspecten is om een website hoger in de resultatenpagina's van zoekmachines te krijgen. Maar wat gebeurt er als je geen tijd of middelen hebt om zelf aan linkbuilding te doen? Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. In deze blogpost bespreken we de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw linkbuilding, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over wat het beste is voor uw bedrijf.

22 dec

5 meest voorkomende linkbuildingfouten - en hoe ze te vermijden

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien. Doet u het echter verkeerd, dan kunt u meer kwaad dan goed doen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding - en geven we u enkele tips om ze te vermijden.

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.