pijl

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

Wat zijn advertentie-extensies?

Advertentie-extensies zijn aanvullende informatie om uw tekstadvertentie. Hier kunt u uw website link plaatsen, adres, telefoonnummer en highlights zoals prijzen en uw unieke verkooppunten. Nu is deze lijst aangevuld met een afbeelding naast uw advertentie. Door extensies valt uw advertentie meer op in de zoekresultaten.

Er zijn geen extra kosten voor beeldextensies

Het toevoegen van extensies brengt geen extra kosten met zich mee. De afbeelding naast uw advertentie is klikbaar voor de potentiële klant. Wanneer deze klant op de afbeelding klikt, betaalt u de CPC (kosten per klik). Dit is hetzelfde bedrag als wanneer iemand op de titel klikt.

Hoe voeg ik een beeldextensie toe?

Stap 1: Ga in uw Google Ads account naar ‘’Extensies’’. 

Stap 2: Bedenk of u dezelfde afbeelding wilt voor al uw campagnes of dat u een andere afbeelding wilt voor elke campagne of advertentiegroep. Werken op advertentiegroepniveau is beter voor de relevantie.

Stap 3: Voeg minimaal drie afbeeldingen toe voor de beste prestaties. Kies voor unieke en relevante beelden.

Stap 4: Gebruik bij voorkeur vierkante afbeeldingen (1x1). Dit formaat werkt namelijk het beste.

Mocht u er nou niet uitkomen, neem dan contact met ons op. De marketeers bij Custom Website helpen u graag verder en kunnen u persoonlijk adviseren. 

marketing

Meer marketing items

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.

04 mrt

Wat is contentmarketing en waarom is het belangrijk?

Content wordt aangeduid als informatie, die je zowel online als offline met elkaar kunt delen. Dit kan in de vorm van een tekst zijn, maar ook beeld of geluid zijn content. Met contentmarketing ga je de conversatie aan met de klant, rekening houdende met het effect van social media en de kracht die zoekmachines hebben. 

14 nov

Hoe beoordeelt Google uw website?

Google is constant bezig om uw website te beoordelen om te bepalen waar ze uw website in de zoekresultaten gaan tonen. Dit doen zij op meer dan 200 onderdelen, die grofweg onderverdeeld kunnen worden in drie categorieën. Per categorie hebben we de belangrijkste onderdelen op een rij gezet.

12 okt

Waarom je voor een gesloten review-systeem moet kiezen

Klantrecensies zijn hartstikke handig voor zowel de consument als de webwinkelier. Maar niet elke recensie is even gewenst of nuttig. Wanneer iedereen een recensie kan achterlaten, kan dat de kwaliteit van de gebruikersbeoordelingen verminderen. Er zijn goede redenen om voor een zogeheten gesloten recensiesysteem te kiezen.

Custom Website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer