pijl

Een krachtige call-to-action button

Een call-to-action spoort uw bezoekers aan om iets te gaan doen op uw site. Wij leggen u uit wat een call-to-action precies is en hoe u een krachtige call-to-action button maakt. Zonder call-to-action zal uw bezoeker niet het pad doorlopen dat u wilt.

Wat is een call-to-action?

Een call-to-action, ook wel CTA genoemd, is een oproep aan de bezoeker. Hierdoor wordt de bezoeker aangespoord om door te klikken en zo op uw site te blijven. Zonder call-to-actions is het voor de bezoeker niet geheel duidelijk waar hij moet kijken en wat hij moet doen. Dit kan ervoor zorgen dat de bezoeker vervroegd de website verlaat, of niet gestimuleerd wordt tot een conversie.

Een conversie hoeft niet perse het verkopen van een product te zijn, dit kan ook bijvoorbeeld het invullen van het contactformulier zijn. Maar ook het maken van een afspraak, bellen of een offerte aanvragen. Een goede call-to-action is bepalend voor de effectiviteit van uw site. Het is een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie.



Hoe maak ik een goede CTA?

Er zijn een aantal punten die een redelijke CTA en een krachtige CTA van elkaar onderscheiden. Wij hebben de punten hieronder op een rijtje gezet:



1 De plaats



Door veel witruimte te gebruiken om de knop, valt de knop meer op. De ogen worden dan gelijk gericht op de CTA. Wanneer er veel rondom de CTA staat, zal deze minder opvallen en oogt het voor de bezoeker druk. Dan zal het niet duidelijk zijn voor de bezoeker waar hij als eerste moet kijken en wat hij moet doen.

Zet de call-to-action niet gelijk in de eerste tekst neer (behalve als het de homepagina is), maar overtuig de lezer eerst en wek vertrouwen op. Na een alinea is een goede handvat. Dan springt hij nog uit de pagina, maar schreeuwt u niet gelijk om een handeling al voordat de potentiële klant iets van u weet.



2 De kleur



Net als de witruimte, zorgt een opvallende kleur ook voor de aandacht die de CTA krijgt. De ogen van de bezoeker worden gelijk aangetrokken door de kleur die er uitspringt op de pagina. Let wel op dat deze bij de huisstijl past, hij moet niet vloeken met de pagina. 

Kies voor de meest opvallende kleur uit de huisstijl voor de knop en laat de andere accenten meer rustig, of kijk in de kleurenwiel en neem de kleur die tegenover uw huisstijl accenten ligt voor een opvallende touch die niet vloekt.



3 De boodschap



Bezoekers scannen de site in drie seconden. Houdt de CTA’s daarom kort. Bijvoorbeeld: ‘’bestel nu’’, in plaats van ‘’hier kunt u nu bestellen’’. Daarnaast werken de woorden gratis en vrijblijvend ook altijd goed. Ook is het aan te raden om de boodschap persoonlijk te maken, bijvoorbeeld: ‘’Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen!’’ Dit maakt het bericht ook gelijk enthousiast en het omschrijft vanuit de bezoeker.



4 Een extra trigger



U kunt een trigger creëren door een link naast de knop te plaatsen, waardoor het lijkt dat de bezoeker een optie heeft. Maar dat de ene (die een knop heeft) de belangrijkste is. Zet bijvoorbeeld links een gele knop met de tekst: ‘’gratis offerte aanvragen’’ en rechts een link zonder knop met de tekst: ‘’meer over ons bedrijf’’. 



Wilt u ook samen online succes behalen?

Wij kunnen u helpen bij het laten maken van een website of webshop. We bieden naast WordPress sites, ook maatwerk oplossingen. Daarbij kunnen we voor u bekijken waar binnen uw organisatie mogelijkheden liggen voor verbetering. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan. Dan kunnen we samen uw doelstellingen bespreken.

conversie

Meer conversie items

26 nov

Een krachtige call-to-action button

Een call-to-action spoort uw bezoekers aan om iets te gaan doen op uw site. Wij leggen u uit wat een call-to-action precies is en hoe u een krachtige call-to-action button maakt. Zonder call-to-action zal uw bezoeker niet het pad doorlopen dat u wilt.

11 jan

12 Tips om de website conversie te verhogen

Met conversie overtuig jij de bezoeker om een aankoop te maken bij jouw webshop of website. Maar hoe kan jij je conversie verhogen? In deze blog zijn 12 tips gegeven over hoe jij je website kan verbeteren om de conversieratio te verbeteren.

18 jun

Wat is conversie en hoe verbeter ik deze?

Met conversie op online gebied bedoelen we de omzetting van bezoek aan een website naar een bepaald conversiedoel. Uw site kan heel veel bezoekers trekken, maar dat heeft weinig waarde als er geen manieren zijn om bezoekers om te zetten naar klanten.

09 apr

10 redenen om uw website te verlaten

Vaak investeert men veel tijd en geld aan het genereren van traffic (bezoekers) naar een website. Er wordt echter niet altijd even veel aandacht besteedt aan het behouden van bezoekers dan wel het voorkomen dat deze de website verlaten. De kans bestaat dan dat alle moeite voor niks is geweest. In dit artikel geven we een aantal tips om dat te voorkomen.

02 jan

De belangrijkste webdesign trends voor 2018

Als we het hebben over het ontwerp van een website, gaat het niet alleen over een leuke uitstraling. De trends die we in dit artikel delen, hebben óók effect op de prestaties en conversie. Natuurlijk is het van belang dat je zelf tevreden bent over het design van jouw website, maar eigenlijk is een functioneel en passend design veel belangrijker omdat dat leidt tot het beoogde doel. Bovendien valt er over smaak niet te twisten.

20 nov

Wanneer moet ik een nieuwe responsive website laten maken

Er was een tijd dat het prima was dat een website niet meer dan een online visitekaartje of brochure van een organisatie was. Een website ging dan ook makkelijk tien jaar mee. De noodzaak om een website te vernieuwen was er alleen als de inhoud van een brochure veranderde.

Custom Website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer