6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

Voordelen

  1. Snel resultaat

Met SEA kan je snelle resultaten verwachten. Je bent gemakkelijk online te vinden. Normaal gesproken kost het met SEO wat investering om bovenaan te komen, maar met SEA sta je altijd bovenaan bij de juiste doelgroep. Je ziet binnen een paar dagen al het verkeer naar je website stijgen, waarbij SEO deze stijging op lange termijn gebeurt.

  1. Inzicht op de behaalde resultaten

Met SEO blijft het deels onduidelijk hoeveel bezoekers het creëert naar je website toe. Door gebruik van SEA te maken is het duidelijker hoeveel effect het heeft voor het verkeer naar je website. De resultaten van SEA zijn altijd te zien in de vorm van statistieken, waardoor het overzichtelijker is om te zien als je website profiteert van het gebruik van SEA.

  1. Gerichter op je doelgroep

Door het gebruik van SEA kan je focussen op je doelgroep. Het is stuk makkelijker om resultaten te krijgen op de gewenste doelgroep die je wil bereiken. Het is mogelijk om online in te stellen welke soort bezoekers je advertenties zien. Hierdoor ontstaat er meer verkeer, maar wel verkeer die interesse hebben in jouw website.

Nadelen

  1. Het is duurder

Het klinkt waarschijnlijk wel logisch, maar om op je gewenste zoekmachine helemaal bovenaan te staan is niet goedkoop. Je kan verwachten dat je met een SEA strategie meer moet betalen dan bij een SEO strategie. Je betaalt bij SEA voor elke klik naar je website. Hierdoor kan je marketingbudget snel op raken. Een goed budget is bij het gebruiken van SEA een aanrader.

  1. Stopzetten is verlies

Waar SEO bekend staat als een lange termijn strategie, staat SEA bekend als een korte termijn strategie. Wanneer je stopt met SEA ben je niet meer online te vinden. Je krijgt dan waarschijnlijk direct minder verkeer. Je bestaande bezoekers kunnen je wel vinden, maar nieuwe bezoekers hebben daarentegen wel moeite met het vinden van jouw website. Door SEA krijg je op een korte termijn een extreme boost voor je website, maar wanneer je stopt verlies jij je boost onmiddellijk.

  1. Plan opzetten kost veel tijd

Het is mogelijk om direct te beginnen met je SEA strategie, maar slim is het niet. Je moet onderzoeken welke termen je doelgroepen gebruiken en welke doelgroep(en) je wil aanspreken. Omdat het om heel veel geld gaat kan je niet zomaar beginnen met je strategie. Het opzetten van een goed doordacht plan is een vereiste.

marketing

Meer marketing items

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.

04 mrt

Wat is contentmarketing en waarom is het belangrijk?

Content wordt aangeduid als informatie, die je zowel online als offline met elkaar kunt delen. Dit kan in de vorm van een tekst zijn, maar ook beeld of geluid zijn content. Met contentmarketing ga je de conversatie aan met de klant, rekening houdende met het effect van social media en de kracht die zoekmachines hebben. 

14 nov

Hoe beoordeelt Google uw website?

Google is constant bezig om uw website te beoordelen om te bepalen waar ze uw website in de zoekresultaten gaan tonen. Dit doen zij op meer dan 200 onderdelen, die grofweg onderverdeeld kunnen worden in drie categorieën. Per categorie hebben we de belangrijkste onderdelen op een rij gezet.

12 okt

Waarom je voor een gesloten review-systeem moet kiezen

Klantrecensies zijn hartstikke handig voor zowel de consument als de webwinkelier. Maar niet elke recensie is even gewenst of nuttig. Wanneer iedereen een recensie kan achterlaten, kan dat de kwaliteit van de gebruikersbeoordelingen verminderen. Er zijn goede redenen om voor een zogeheten gesloten recensiesysteem te kiezen.

Custom Website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer