pijl

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

SEO staat voor Search Engine Optimization en dat betekent dat je jouw website zo inricht dat de website beter vindbaar is in verschillende zoekmachines. SEO is een lang proces en is niet iets wat in een dag werken klaar is. In deze blogs zijn enkele tips gegeven voor bedrijven en mensen die beginnen met een SEO-strategie.

Onderzoek naar zoektermen

Onderzoek op welke zoektermen je gevonden wil worden. Kijk hier kritisch naar, op veel zoektermen te vinden zijn klinkt erg verleidelijk, maar focus je eerst op enkele termen en breid je dan verder uit.

Kies een specifieke combinatie

Na het achterhalen op welke zoektermen je gevonden wil worden, is het handig om dit op een specifieke manier te combineren. Hierdoor heb je minder concurrentie van andere websites.

Als je focus bijvoorbeeld wil leggen op de zoekterm; ‘websitebouwer’ is het verstandig om het bijvoorbeeld unieker te maken door het volgende te gebruiken; ‘moderne websitebouwer’ of ‘Groningse websitebouwer’.

Content maken

Wanneer je zoektermen hebt bepaald, maak er dan op  unieke content voor deze zoektermen. Verwerk in je content zoveel mogelijk jouw zoektermen met relevante teksten, waardoor je bezoekers je website kan vinden.

Blogs maken

Maken van blogs kan je bezoekersaantal ook laten stijgen. Verwerk in deze blogs relevante tips voor bezoekers. Volg hierbij goed wat de huidige trends zijn en probeer deze trends te voorspellen.

Niet kopiëren

Content schrijven kan wel lastig zijn, in het begin kan dit ook veel werk opleveren. Het schrijven van unieke content kan lastig zijn, maar kopieer nooit content van andere websites. Google is slim genoeg om dit te herkennen, en laat deze content niet zien op Google. Investeer dus genoeg tijd op je eigen content te schrijven.

Afbeeldingen

Gebruik van het maken van content ook unieke afbeeldingen. Wij raden aan om zoals bij de teksten unieke afbeeldingen te gebruiken en niet zomaar een afbeelding van een andere website te kopiëren.

Tekstenschrijver

Als je weet dat je geen goede schrijver bent, is het misschien rendabel om een externe partij in te huren, die unieke content creëert voor jouw website. Deze mensen zijn experts in het schrijven van teksten, waardoor je hoge kwaliteit content kan aanbieden.

Updates

Update je content regelmatig, volg de trends en volg een schema bij het posten. Plaats niet in één maand tijd 4 blogs en daarna 3 in een half jaar tijd. Balanseer dit uit, maak een goed doordacht plan.

Social media

Je zou haast denken dat social media niet belangrijk is voor SEO, maar dat is het juist wel. Plaats ook op je social mediakanalen updates van je blogs of andere artikelen. Door gebruikers die je blogs delen of likes, kan je een reactie van Google verwachten.

Snelheid

Investeren in een snelle hosting is noodzakelijk. Hoe sneller je website hoe beter het scoort op Google. En hoe groter de kans is dat de bezoeker blijft op je website. Niemand wil wachten op het laden van een website.

Linkbuilding

Door je website op verschillende andere websites te plaatsen creëer je linkbuilding, ook hierin is kwaliteit beter dan kwantiteit.  Google herkent goede links en geeft hier een score aan. Je kan beter op één goede website staan dan tien slechte websites. De kwaliteit van linkbuilding is lastig te bepalen en daarom is hulp vragen van een ervaren marketeer geen verkeerde stap.

Google Search Console

Wanneer je SEO uitvoert is het niet altijd gemakkelijk om te bepalen als het succesvol is of niet. Je ziet pas na een lange tijd of je investering waard is of niet. Door Google ’s Search Console te gebruiken kan je bijhouden hoe je website scoort op Google op je gebruikte zoektermen. Je krijgt hierin je positie te zien en wanneer je gestegen of gedaald bent.

Technisch

Om goed te scoren op Google is het belangrijk dat je website of webshop technisch goed is. Een goedkope Wordpress website met een basis template is in de ogen van Google niet altijd goed genoeg. Een ervaren webbouwer kan een website SEO klaar opleveren, waardoor jij je hier geen zorgen over hoeft te maken.

Pagina’s

Ook bij de pagina’s is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Verwijder dus pagina’s  die niet goed zijn of totaal niet relevant meer zijn. Google geeft niet alleen pluspunten maar ook minpunten aan websites. Door slecht bezoekende pagina’s te verwijderen kan het voorzorgen dat je een betere score ontvangt van Google.

Reactiesysteem en/of ratingsysteem

Bezoekers die een review of reactie plaats is een positieve update voor je website. Google neemt dit mee in jouw positie op Google. Je gebruikers creëert voor jouw unieke content en hier is Google gek op.

Geen idee waar je moet starten?

Bel of mail ons gerust als je na het lezen van deze blog er nog steeds niet uit komt. Wij helpen je graag met het starten van je SEO-campagne en ondersteunen jou zo lang het nodig is.

 

 

 

Meer marketing items

18 apr

Gebruik server side tagging voor accurate metingen

Er zijn voortdurende ontwikkelingen op gebied van online privacy en de aanpassingen in het gebruik van (third party) tracking cookies. Voorheen werd de data via de client-side verzameld. Maar deze is niet meer volledig. Server side tagging is de nieuwe methode waarmee we data verzamelen. Deze methode biedt een oplossing om gegevens te blijven verzamelen op een manier die toekomstbestendig en privacyvriendelijk is.

22 mrt

Maak je klaar voor Google Consent Mode V2

Per 1 maart is er een wijziging in de cookiewet doorgevoerd. Al enkele jaren zijn websites verplicht om bezoekers te informeren welke persoonsgegevens websites bijhouden, maar advertentieplatformen zijn nu verplicht om deze data op een legale manier te verzamelen. Website bezoekers krijgen meer grip op hun eigen data.

23 jan

Moet u linkbuilding uitbesteden

Als u in de SEO-branche zit, dan weet u dat linkbuilding een van de belangrijkste aspecten is om een website hoger in de resultatenpagina's van zoekmachines te krijgen. Maar wat gebeurt er als je geen tijd of middelen hebt om zelf aan linkbuilding te doen? Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. In deze blogpost bespreken we de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw linkbuilding, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over wat het beste is voor uw bedrijf.

22 dec

5 meest voorkomende linkbuildingfouten - en hoe ze te vermijden

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien. Doet u het echter verkeerd, dan kunt u meer kwaad dan goed doen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding - en geven we u enkele tips om ze te vermijden.

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.