pijl

5 meest voorkomende linkbuildingfouten

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien.

Uw linkbronnen niet diversifiëren

Een van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding is het niet diversifiëren van uw linkbronnen. Als de overgrote meerderheid van uw links afkomstig is van slechts een handvol websites, ziet dit er onnatuurlijk uit voor zoekmachines zoals Google. Als gevolg daarvan kunt u uw ranking zien kelderen. Wat is dan de oplossing? De sleutel is om links op te bouwen van zoveel mogelijk verschillende soorten websites - denk aan directories, sociale mediaplatforms, blogs, enz. - om een goed afgerond linkprofiel te creëren.

Vertrouwen op links van lage kwaliteit

Een andere fout die veel te veel mensen maken is vertrouwen op links van lage kwaliteit van minder betrouwbare websites. Tegenwoordig wordt Google steeds beter in het identificeren van links van lage kwaliteit en het bestraffen van sites. Dus, wat telt als een link van lage kwaliteit? Simpel gezegd: elke link die afkomstig is van een website die niet bijzonder gerespecteerd of gezaghebbend is in uw branche zal waarschijnlijk meer kwaad dan goed doen. Daarom is het altijd de moeite waard om de tijd te nemen om potentiële linkbronnen door te lichten voordat u iets toezegt.

Exacte ankerteksten gebruiken

Exacte ankerteksten zijn teksten die exact overeenkomen met het trefwoord waarvoor u probeert te scoren. Bijvoorbeeld, als u probeert te scoren voor het trefwoord "hondenspeelgoed", kan uw ankertekst zijn "koop hier hondenspeelgoed". Jaren geleden werd dit beschouwd als een effectieve SEO-tactiek. Tegenwoordig wordt het echter gezien als manipulatief en zal het waarschijnlijk resulteren in een penalty van Google. Dus wat moet u in plaats daarvan doen? Gebruik in plaats daarvan partial match of merkzoekwoorden als uw ankerteksten voor de beste resultaten.

Overdrijven met gastbloggen

Gastbloggen kan een effectieve manier zijn om links op te bouwen - maar alleen als het met mate gebeurt. Als u te vaak gastblogt op websites van anderen, lijkt het alsof u niets anders doet dan proberen links op te bouwen in plaats van waardevolle inhoud te bieden aan gebruikers. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat gastbloggen slechts een onderdeel is van uw algemene linkbuildingstrategie, en niet het allerbelangrijkste. Een goede vuistregel is om niet meer dan één keer per maand per site te gastbloggen.

Nofollow-links volledig negeren

Enkele jaren geleden kondigde Google aan dat het nofollow-links zou gaan negeren, d.w.z. links met het rel="nofollow"-attribuut eraan gekoppeld. Hoewel nofollow-links uw SEO-inspanningen niet direct stimuleren, kunnen ze u nog steeds indirect helpen door verkeer naar uw website te leiden. Schrijf ze dus niet helemaal af - leg alleen niet al uw eieren in één mandje als het gaat om linkbuilding

Conclusie

Linkbuilding kan een geweldige manier zijn om het verkeer en de zichtbaarheid van uw website te verbeteren - maar alleen als het correct wordt gedaan. Helaas maken veel te veel mensen vermijdbare fouten die negatieve gevolgen kunnen hebben voor hun SEO-inspanningen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende link building fouten - dus nu weet u wat u NIET moet doen! Volg ons advies, en u zult snel positieve resultaten zien. Zijn er nog andere link building fouten die u bent tegengekomen? Laat het ons weten in de commentaren hieronder!

Meer marketing items

22 mrt

Maak je klaar voor Google Consent Mode V2

Per 1 maart is er een wijziging in de cookiewet doorgevoerd. Al enkele jaren zijn websites verplicht om bezoekers te informeren welke persoonsgegevens websites bijhouden, maar advertentieplatformen zijn nu verplicht om deze data op een legale manier te verzamelen. Website bezoekers krijgen meer grip op hun eigen data.

23 jan

Moet u linkbuilding uitbesteden

Als u in de SEO-branche zit, dan weet u dat linkbuilding een van de belangrijkste aspecten is om een website hoger in de resultatenpagina's van zoekmachines te krijgen. Maar wat gebeurt er als je geen tijd of middelen hebt om zelf aan linkbuilding te doen? Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. In deze blogpost bespreken we de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw linkbuilding, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over wat het beste is voor uw bedrijf.

22 dec

5 meest voorkomende linkbuildingfouten - en hoe ze te vermijden

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien. Doet u het echter verkeerd, dan kunt u meer kwaad dan goed doen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding - en geven we u enkele tips om ze te vermijden.

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.

04 mrt

Wat is contentmarketing en waarom is het belangrijk?

Content wordt aangeduid als informatie, die je zowel online als offline met elkaar kunt delen. Dit kan in de vorm van een tekst zijn, maar ook beeld of geluid zijn content. Met contentmarketing ga je de conversatie aan met de klant, rekening houdende met het effect van social media en de kracht die zoekmachines hebben.