pijl

5 redenen om nú te starten met online adverteren

Wil jij met online advertising een poging wagen om je bedrijf op de kaart te zetten maar ben je nog niet overtuigd? Dat is vrij logisch aangezien het voor veel bedrijven een onbekend terrein is. Deze vijf redenen zullen je echter overtuigen dat online advertising je bedrijf naar een hoger niveau zal tillen.

1. Je ideale klant bereiken

Via online advertising kun jij jouw ideale klant gemakkelijk bereiken. De digitale advertenties zullen er namelijk voor zorgen dat alleen klanten die voor jou relevant zijn, bij jou terecht komen. Jouw investering kun je het waard maken door de advertentie bijvoorbeeld op woonplaats, leeftijd of geslacht aan te passen. 

2. Je kunt je van je beste kant laten zien

Het is mogelijk om met online advertenties zo creatief mogelijk te zijn. Je kunt bijvoorbeeld banners maken met een animatie. Daarnaast kun je ook gebruik maken van video, om het verhaal en de potentie van je bedrijf te laten zien. Vooral mensen onder de 30 verkiezen video’s boven televisie. 

3. Je hebt de informatie direct

Als je online advertentiecampagne is afgelopen, zal jij meteen de prestaties kunnen in zien. 

Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel mensen hebben doorgeklikt, hoeveel impressies de advertentie heeft gegenereerd en welke groep vooral overtuigd was. 

4. Het is betaalbaar

Je denkt wellicht dat het online adverteren vast een duur geintje moet zijn. Gelukkig is dat niet zo want het budget voor online advertising kun jij zelf helemaal bepalen. Het hangt namelijk af van jouw doelpubliek en ambities. Als jij in een kleine regio woont zal het budget waarschijnlijk klein zijn maar kun je wel veel impact genereren. Het inschakelen van een specialist, zoals Blue Dragon, is overigens wel aangeraden. Zo kun je het budget zo efficiënt mogelijk inzetten.

5. Iedereen is online

Bijna iedereen is wel online te vinden. Mensen kijken series, luisteren muziek en lezen het nieuws op het internet. Daarom moet jouw bedrijf daar ook zijn. Dat kan natuurlijk met online advertising. Want dan trek je een gigantisch publiek naar jouw bedrijf toe. 

Meer gastblogs items

18 jul

Doel van een website

Iedereen realiseert zich tegenwoordig wel dat een organisatie niet zonder een website kan. Men beseft dat een beetje organisatie online aanwezig moet zijn. Echter wanneer een ondernemer gevraagd wordt welk doel de website van de organisatie heeft, is het vaak even stil.

11 dec

Hoe kies ik het juiste internetbureau?

Je hebt een bedrijf, wilt een bedrijf starten of je werkt bij een bedrijf waar de website aan vernieuwing toe is. Je wilt niet zelf een website bouwen, omdat je vooral bezig wilt zijn met het product of de dienst die je aanbiedt. Wel zie je het belang en de kansen van online in. Kortom, je zoekt een partner die jou op een passende manier kan helpen om een nieuwe website te realiseren. Maar hoe kom je tot de juiste keuze?