1. Je ideale klant bereiken
Via online advertising kun jij jouw ideale klant gemakkelijk bereiken. De digitale advertenties zullen er namelijk voor zorgen dat alleen klanten die voor jou relevant zijn, bij jou terecht komen. Jouw investering kun je het waard maken door de advertentie bijvoorbeeld op woonplaats, leeftijd of geslacht aan te passen.
2. Je kunt je van je beste kant laten zien
Het is mogelijk om met online advertenties zo creatief mogelijk te zijn. Je kunt bijvoorbeeld banners maken met een animatie. Daarnaast kun je ook gebruik maken van video, om het verhaal en de potentie van je bedrijf te laten zien. Vooral mensen onder de 30 verkiezen video’s boven televisie.
3. Je hebt de informatie direct
Als je online advertentiecampagne is afgelopen, zal jij meteen de prestaties kunnen in zien.
Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel mensen hebben doorgeklikt, hoeveel impressies de advertentie heeft gegenereerd en welke groep vooral overtuigd was.
4. Het is betaalbaar
Je denkt wellicht dat het online adverteren vast een duur geintje moet zijn. Gelukkig is dat niet zo want het budget voor online advertising kun jij zelf helemaal bepalen. Het hangt namelijk af van jouw doelpubliek en ambities. Als jij in een kleine regio woont zal het budget waarschijnlijk klein zijn maar kun je wel veel impact genereren. Het inschakelen van een specialist, zoals Blue Dragon, is overigens wel aangeraden. Zo kun je het budget zo efficiënt mogelijk inzetten.
5. Iedereen is online
Bijna iedereen is wel online te vinden. Mensen kijken series, luisteren muziek en lezen het nieuws op het internet. Daarom moet jouw bedrijf daar ook zijn. Dat kan natuurlijk met online advertising. Want dan trek je een gigantisch publiek naar jouw bedrijf toe.