Wanneer moet ik een nieuwe, responsive website laten maken

Er was een tijd dat het prima was dat een website niet meer dan een online visitekaartje of brochure van een organisatie was. Een website ging dan ook makkelijk tien jaar mee. De noodzaak om een website te vernieuwen was er alleen als de inhoud van een brochure veranderde.

Hoe anders is het nu. Een website is tegenwoordig een steeds belangrijker onderdeel in de marketingmix van een organisatie. Het is in vrij korte tijd veranderd van een online uithangbord naar een onmisbaar en waardevol middel dat zelfs een interessante bijdrage kan leveren aan het bereiken van algemene doelstellingen. Veel organisaties onderschatten desondanks de waarde van een actuele en professionele website. En daarmee de manier waarop men een organisatie afgerekent op de uitstraling van een website. Het zegt namelijk iets over de professionaliteit en de mate waarin een organisatie de online bezoeker serieus neemt. Dus zelfs als een website niet als lead of verkoopkanaal dient, een up-to-date website is tegenwoordig voor iedere organisatie onontbeerlijk.

Tegenwoordig is een website na ongeveer drie tot vier jaar visueel en technisch verouderd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat organisaties gemiddeld om de drie tot vijf jaar een website laten maken. Daarbij ligt de focus veelal op het visuele aspect; zijn de teksten en beelden nog wel actueel? De techniek wordt vaak vergeten of onderschat. Begrijpelijk, want de meeste organisaties zijn niet bekend met de technische voorwaarden. Dit is tegenwoordig echter in sterk toenemende mate van invloed op zowel de gebruikerservaring. Denk hierbij aan de snelheid waarmee een website laadt en of een website responsive is. Dit laatste gaat erom of een website op verschillende apparaten goed weergegeven wordt. Dat is van belang omdat tegenwoordig al circa 10-40% van de bezoekers via mobiele apparaten een website bezoekt. Naast de gebruikerservaring heeft de techniek ook invloed op belangrijke zaken als veiligheid (hoe bestendig is een website tegen hacks en virussen) en de manier waarop een website door zoekmachines als Google gewaardeerd wordt (wat invloed heeft op de positie in zoekresultaten).

De conclusie is dat het belangrijk is om voldoende aandacht te besteden aan een technisch en visuele goede en actuele website. Wat voor organisatie u ook heeft en in welke branche u ook actief bent, het is van belang om zowel naar de inhoud en uitstraling als naar de techniek van een website te kijken. Geeft uw internet partner hier goed advies over en leveren ze de technische kwaliteit die nodig is voor een goede basis? Bij Custom website hoeft u hier niet bang voor te zijn. Wij denken met u mee over alle aspecten die belangrijk zijn. Met een eigen CMS dat continu onderhouden wordt, en door snelle hosting en kwalitatieve SSL beveiligingscertificaten te bieden, bent u tegen aantrekkelijke tarieven verzekerd van een goede, veilige en actuele website.

Geplaatst op 20 november 2017

Meer Nieuws

12 dec
WordPress 5.0 is uitgebracht

18 jul
Doel van een website

9 nov
Google: meer dan de helft van Chrome-webverkeer op Windows via https

2 nov
Android Pay werkt straks met Visa Checkout en Masterpass

31 okt
Onderzoek: Nederlandse retail worstelt met on- en offline synergie

28 okt
‘Maandag 12 december drukste dag e-commerce’

26 okt
iOS vs Android: boekingsgewoonten verschillen sterk

18 okt
Diverse onderzoeken uit binnen- en buitenland tonen aan: Mobile first

12 okt
Waarom je voor een gesloten review-systeem moet kiezen

10 okt
Dit is je marketing checklist voor de feestdagen 2016

5 okt
E-mail verleidt steeds meer 65-plussers tot online aankopen

3 okt
Waarom webwinkels fysieke winkels moeten openen

26 sep
MultiSafepay test betalen via iDEAL QR-code app

19 sep
Basis voor iDEAL, het pinapparaat, wordt 40 jaar

13 sep
Marktplaats verdringt zoekmachine

Patrick de Vos

Als internetbureau in Groningen staan wij voor persoonlijke begeleiding en kwaliteit