pijl

Wat is het voordeel van een gesloten review-systeem

Niet elke recensie is even gewenst of nuttig voor webwinkeliers. Er zijn goede redenen om voor een zogeheten gesloten recensiesysteem te kiezen.

Klantrecensies zijn hartstikke handig voor zowel de consument als de webwinkelier. Maar niet elke recensie is even gewenst of nuttig. Wanneer iedereen een recensie kan achterlaten, kan dat de kwaliteit van de gebruikersbeoordelingen verminderen. Er zijn goede redenen om voor een zogeheten gesloten recensiesysteem te kiezen.

Veel consumenten lezen eerst de reviews die andere klanten achterlaten voordat ze overgaan tot aankoop. En geef ze eens ongelijk! De mening van anderen voorkomt vaak dat men een kat in de zak koopt en dat levert jou als webwinkelier dus ook minder ontevreden klanten op. De kracht van reviews voor je webwinkel mag dus zeker niet onderschat worden. Maar niet elke product- of winkelrecensie voegt daadwerkelijk iets toe. Dat kan komen doordat men meningen slecht onderbouwt, door fake reviews, door fraudeurs of door mensen die niet eens wat bij je hebben gekocht.

Het voordeel van een gesloten recensiesysteem

Reevo, een leverancier van verifieerde klantbeoordelingen, is dan ook (hoe verrassend)voorstander van een gesloten recensiesysteem. Bij een gesloten recensiesysteem verzamel je proactief recensies van geverifieerde klanten. Dat betekent dus géén “laat een recensie achter”-buttons op je website open inzendingen. Volgens Reevoo levert dit concreet twee verbeteringen op: je stuurt iedere klant een verzoek om een recensie achter te laten, wat meer volume en meer gerichte feedback betekent, en er is geen kans op neprecensies, aangezien je alleen contact opneemt met mensen die iets bij je hebben gekocht.

Maar doordat je iedere klant benadert krijg je hopelijk ook een meer gebalanceerde mix van meningen; je krijgt dan niet alleen maar de klanten die heel erg tevreden zijn of juist heel erg ontevreden. Uiteindelijk wil je gewoon zo veel mogelijk relevante, kwalitatieve en eerlijke reviews. Hoe meer reviews, hoe meer voorkennis de potentiële klant heeft en hoe minder ontevreden klanten je hebt. De nummer één reden voor het terugsturen van een product is nog altijd dat het toch niet bleek te zijn wat de klant ervan verwachtte. Maar let er wel op dat je niet té veel positieve reviews hebt, die kunnen namelijk weer leiden tot meer retouren.

marketing

Meer marketing items

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.

04 mrt

Wat is contentmarketing en waarom is het belangrijk?

Content wordt aangeduid als informatie, die je zowel online als offline met elkaar kunt delen. Dit kan in de vorm van een tekst zijn, maar ook beeld of geluid zijn content. Met contentmarketing ga je de conversatie aan met de klant, rekening houdende met het effect van social media en de kracht die zoekmachines hebben. 

14 nov

Hoe beoordeelt Google uw website?

Google is constant bezig om uw website te beoordelen om te bepalen waar ze uw website in de zoekresultaten gaan tonen. Dit doen zij op meer dan 200 onderdelen, die grofweg onderverdeeld kunnen worden in drie categorieën. Per categorie hebben we de belangrijkste onderdelen op een rij gezet.

12 okt

Waarom je voor een gesloten review-systeem moet kiezen

Klantrecensies zijn hartstikke handig voor zowel de consument als de webwinkelier. Maar niet elke recensie is even gewenst of nuttig. Wanneer iedereen een recensie kan achterlaten, kan dat de kwaliteit van de gebruikersbeoordelingen verminderen. Er zijn goede redenen om voor een zogeheten gesloten recensiesysteem te kiezen.

Custom Website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer