pijl

Hoe beoordeelt Google websites?

Google beoordeelt websites op meer dan 200 onderdelen. Per categorie hebben we de belangrijkste onderdelen op een rij gezet hoe Google dit doet.

Google is constant bezig om uw website te beoordelen om te bepalen waar ze uw website in de zoekresultaten gaan tonen. Dit doen zij op meer dan 200 onderdelen, die grofweg onderverdeeld kunnen worden in drie categorieën. Per categorie hebben we de belangrijkste onderdelen op een rij gezet:

1. Content

Hiermee bedoelen we de structuur, teksten, titels en afbeeldingen die een website bevat.

  • Paginatitel: de titel voor de pagina is een van de belangrijkste factoren voor ranking, zorg dat uw beste zoektermen hierin gebruikt worden voor de desbetreffende pagina.
  • Paginabeschrijving: de keywords kunnen het beste ook in de beschrijving (meta_description) voorkomen. Maak de beschrijving niet langer dan 150 tekens.
  • Zoektermen in headers (H1,H2): gebruik de zoektermen in koppen en titels van paragrafen in uw tekst. Gebruik in ieder geval de H1 en H2 tag.
  • Zoektermen in de tekst: er is erg veel discussie wat de beste zoekwoorddichtheid is voor een tekst, maar feit is: uw zoekterm mag niet ontbreken. Ons advies: 1 x bovenaan, 1 x in het midden en 1 x onderaan op de pagina. Bovenaan in de tekst is het belangrijkst. En houd het leesbaar.
  • Laadtijd website: hoe sneller uw website is met laden voor uw bezoeker, hoe beter Google hem beoordeeld. Google kijkt dus ook naar gebruikerservaring. Ga aan de slag met deze aspecten: Gzip compressie aan, afbeeldingen verkleinen en zorgen voor weinig verzoeken naar de webserver. Op Google Pagespeed Insights krijgt u tips hoe de laadtijd verbeterd kan worden.
  • Vaak nieuwe inhoud: nieuwe inhoud, daar houdt Google van! Probeer dus regelmatig nieuwe content aan uw website toe te voegen. Probeer hier een regelmaat in te vinden.
  • Sitemap: door een sitemap aan Google te geven (sitemap.xml) weet Google welke pagina's uw website heeft en zal Google ze snel indexeren. Geef uw homepage een hogere belang dan de rest van uw pagina’s in de sitemap.
  • Aanwezig op Google Business: maak een Google business account aan, waar u al uw bedrijfsgegevens invoert. Dit gaat dus niet om de inhoud van uw eigen website, maar is een service van Google. Hoe vollediger de informatie, hoe beter.

2. Populairiteit

Dit betreft de hoeveelheid hyperlinks die naar uw website verwijzen.

  • Links naar goede websites: het linken naar relevante sites ziet Google als iets positiefs. Dit noemt men linkbuilding. Doe dit niet meer dan één of twee keer per pagina.
  • Links vanaf social media: zorg dat uw bedrijf en uw website regelmatig op social media worden genoemd. Vraag vrienden dit te liken en te delen.
  • Reviews op andere website: Google gebruikt reviews van klanten op andere websites (Facebook, Google Maps etc.). Dus zorg dat u die krijgt.

3. Techniek

De kwaliteit van de techniek waarmee uw website of webshop is geprogrammeerd.

  • HTML fouten: als uw complete site vrij is van HTML en CSS fouten is dit een teken van professionaliteit. Maar overdrijf niet: een paar foutjes is geen ramp.
  • Geschikt voor mobiele apparaten: optimaliseer uw website voor mobiele apparaten met responsive design (RWD) en zorg dat dit een perfecte lay-out is die prettig werkt voor uw bezoekers. Ondertussen is al meer dan 50% van het internetverkeer mobiel, dus mobiel is je eerste prioriteit.

Hoe gaat Custom Website hiermee om?

Omdat wij weten dat al deze aspecten belangrijk zijn voor de vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van uw website, hanteren wij standaard een hoge kwaliteit ten aanzien van de manier waarop wij een website of webshop ontwikkelen. Zo houden wij bij de ontwikkeling rekening met goede codering (programmering) en een goede inrichting van de content. Content die uzelf makkelijk kunt beheren via het CMS, wat wij continu updaten en zo veilig houden. Met behulp van managed hosting zorgen we ervoor dat de content op een site of shop snel geladen wordt. Verder leveren wij alle sites en shops standaard responsive op, zodat ze op desktop, tablet en mobiel goed weergegeven worden. Wilt u naast deze goede basis meer doen om online vindbaar te zijn, of wilt u het onderhouden van de content uitbesteden? Wij helpen u graag om meer online resultaten te realiseren en u deels of volledig te ontzorgen.

Kortom, bij Custom Website bent u verzekerd van basiskwaliteit die tegenwoordig nodig is, en kunnen we u verder op maat helpen om uw doelstellingen te bereiken.

Meer marketing items

22 mrt

Maak je klaar voor Google Consent Mode V2

Per 1 maart is er een wijziging in de cookiewet doorgevoerd. Al enkele jaren zijn websites verplicht om bezoekers te informeren welke persoonsgegevens websites bijhouden, maar advertentieplatformen zijn nu verplicht om deze data op een legale manier te verzamelen. Website bezoekers krijgen meer grip op hun eigen data.

23 jan

Moet u linkbuilding uitbesteden

Als u in de SEO-branche zit, dan weet u dat linkbuilding een van de belangrijkste aspecten is om een website hoger in de resultatenpagina's van zoekmachines te krijgen. Maar wat gebeurt er als je geen tijd of middelen hebt om zelf aan linkbuilding te doen? Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. In deze blogpost bespreken we de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw linkbuilding, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over wat het beste is voor uw bedrijf.

22 dec

5 meest voorkomende linkbuildingfouten - en hoe ze te vermijden

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien. Doet u het echter verkeerd, dan kunt u meer kwaad dan goed doen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding - en geven we u enkele tips om ze te vermijden.

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.