5 meest gestelde vragen over SEO

Wilt u weten wat nodig is om goed gevonden te worden in Google? Lees dan ons kennis item over de 5 meest gestelde vragen over zoekmachine optimalisatie. Met de juiste content, goede techniek en sterke linkbuilding maken wij uw website vindbaar.

Neem contact op

De 5 meest gestelde vragen over SEO

SEO een term die steeds vaker wordt gebruikt in de onlinemarketingwereld. Wat is het precies? En wat kan je er mee? In dit blog worden de vijf meest gestelde vragen over SEO besproken.

  1. Wat is SEO?

Wat is SEO nou precies? SEO staat voor Search Engine Optimization in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie. De uiteindelijke doelstelling van SEO is dat een webpagina zo goed mogelijk te vinden is op zoekmachines met de meest gebruikte zoektermen.

 

  1. Hoe werkt SEO?

Er zijn 3 belangrijke onderdelen om goed gevonden te worden in Google. Content, Linkbuilding en techniek. Tijdens het uitvoeren van SEO is het erg belangrijk dat de websitepagina’s zoekmachine vriendelijk worden ingedeeld. Dit is bijvoorbeeld termen gebruiken op de pagina die consumenten vaak gebruiken om bepaalde artikelen te vinden. Daarbij is het van belang om ervoor te zorgen dat er online kwalitatieve linkjes komen naar je website. Ook moet je website zoekmachine vriendelijk gebouwd zijn zodat de website snel en goed indexeerbaar is. Het is een intensief proces, maar levert uiteindelijk meer bezoekers op.

 

  1. Waarom zou ik investeren in SEO?

Door SEO creëer je organische bezoekers. Deze bezoekers zijn op zoek naar producten die jouw bedrijf aanbiedt. Deze klanten hebben van nature meer interesse in jouw producten dan klanten die worden gelokt door advertenties. Als je webpagina de juiste zoektermen heeft. Zal de klant sneller op jouw website komen die het product ook wil hebben.

Een goed voorbeeld; een klant heeft een website nodig en zoekt naar op maat gemaakt e website Groningen. Deze klant heeft dus een op maat gemaakte website nodig. Deze klant zal dan bij Custom Website eindigen en zal meer interesse tonen in het bedrijf dan een klant die totaal geen website nodig heeft en maar een advertentie krijgt van Custom Website.

  1. Hoe snel zie ik resultaten?

SEO is een investering, deze investering zie je dan niet direct terug. Zoals eerdergenoemd is het een lang proces, maar het levert uiteindelijk veel meer organische bezoekers op. Het is dan belangrijk om deze organische bezoekers te overtuigen om bij jouw bedrijf af te nemen.

Voorheen waren een paar zoektermen genoeg om hoog te eindigen op Google, waardoor je veel organische bezoekers kreeg. Er wordt tegenwoordig alleen naar meer gekeken dan alleen maar een paar zoektermen. Dit proces wordt uitgebreider vertelt wanneer de diensten worden afgenomen.

  1. Kan ik SEO zelf uitvoeren?

SEO zelf uitvoeren is altijd een mogelijkheid, maar om dit bijvoorbeeld Custom Website te laten doen levert je sneller en beter resultaten. Bedrijven of personen die vaker met SEO hebben gewerkt, weten meestal zelf wat het beste werkt voor welk bedrijf. SEO is ook iets wat langdurig uitgevoerd moet worden voor de beste resultaten. Hierdoor kan het voor een bedrijf lastig zijn om dit structureel uit te voeren.

Denk je nu ik wil ook werken met SEO? Of wil je nog meer informatie ontvangen? Stuur ons dan een mailtje en wij helpen je graag verder!

Meer marketing items

05 mei

5 meest gestelde vragen over SEO

Wilt u weten wat nodig is om goed gevonden te worden in Google? Lees dan ons kennis item over de 5 meest gestelde vragen over zoekmachine optimalisatie. Met de juiste content, goede techniek en sterke linkbuilding maken wij uw website vindbaar.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.

04 mrt

Wat is contentmarketing en waarom is het belangrijk?

Content wordt aangeduid als informatie, die je zowel online als offline met elkaar kunt delen. Dit kan in de vorm van een tekst zijn, maar ook beeld of geluid zijn content. Met contentmarketing ga je de conversatie aan met de klant, rekening houdende met het effect van social media en de kracht die zoekmachines hebben. 

14 nov

Hoe beoordeelt Google uw website?

Google is constant bezig om uw website te beoordelen om te bepalen waar ze uw website in de zoekresultaten gaan tonen. Dit doen zij op meer dan 200 onderdelen, die grofweg onderverdeeld kunnen worden in drie categorieën. Per categorie hebben we de belangrijkste onderdelen op een rij gezet.

12 okt

Waarom je voor een gesloten review-systeem moet kiezen

Klantrecensies zijn hartstikke handig voor zowel de consument als de webwinkelier. Maar niet elke recensie is even gewenst of nuttig. Wanneer iedereen een recensie kan achterlaten, kan dat de kwaliteit van de gebruikersbeoordelingen verminderen. Er zijn goede redenen om voor een zogeheten gesloten recensiesysteem te kiezen.